søndag 26. september 2010

MMM Lammestek.



I dag sto det surret lammestek på søndagsmenyen.

Smakte himmelsk!

Steka var ferdig surret og kryddret. Så jeg la den i en stekepose og stakk steketermometer i den tykkeste delen av steka. Desverre så lever mitt termometer sitt eget liv så den ble litt for godt stekt. Stekte den på 175grader til termometeret sto på 68grader. Min var desverre på 75 da jeg fikk tatt den ut så den ble noe grå. Men men, godt smakte den.

Ved siden av serverte jeg Calles favoritt, mine hjemmelagde fløtegratinerte poteter. Verdens enkleste sak å lage. Også smaker de så godt. Stekte opp godt med kantarell og kokte fersk brokkoli. Valget av saus falt på hjemmelaget rødvinssaus. Den samme som jeg lagde til biff Wellington i august.

Superfornøyd med at absolutt all maten ble laget fra bunn. Ingen toro pakker eller findus her nei!

Ellers har vi hatt en kjempe helg! I går var vi hos Silje og Kent. Calle hjalp Silje litt med regnskap og Silje og Kent serverte ett nydelig rådyrlår. Vi ble der langt utover kvelden/natten før vi fikk karret oss hjem. Hadde det kjempe hyggelig!

I dag har jeg stort sett holdt på i heimen. Fått tatt litt grep rundt skittentøys kurvene. Calle besøkte besteforeldrene sine på sykehjemmet. Helt ok å vaske klær istede for å bli med dit i dag. Nå nyter vi kvelden forran tv`n. Kjenner jeg skal legge meg snart så jeg er klar for en ny uke. Må dessuten lade opp til neste helg, for da kommer Astrid på besøk til Steinkjer. Vi gleder oss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar